Volcafe

Klimaat | Strategieontwikkeling

Volcafe project 2BHonest

Over de klant

Volcafe is een van de grootste handelaren ter wereld in arabica- en robustakoffie. Het bedrijf streeft ernaar om wereldwijd de beste koffiepartner te zijn. Met een sterke focus op kwaliteit, innovatie en verantwoord ondernemen vervult Volcafe een belangrijke rol in het verbinden van koffietelers en consumenten over de hele wereld.

Over het project

Volcafe werkte samen met 2BHonest om de duurzaamheidsstrategie te herzien en aan te scherpen, met als doel deze gerichter, concreter en impactvoller te maken.

Werkzaamheden

Samen identificeerden we de belangrijkste strategische focusgebieden van Volcafe. Via een reeks interviews en workshops bepaalden we heldere ambities en vertaalden die naar concrete, meetbare doelstellingen en KPI’s. Deze vormden de basis voor een stevig ESG-raamwerk, waarmee Volcafe zijn duurzaamheidsinspanningen gericht en toekomstbestendig kan sturen.

Resultaat

Het project leidde tot een vernieuwde duurzaamheidsstrategie, opgebouwd rond drie kernpijlers:

  • Duurzame winstgevendheid
  • Regeneratieve praktijken
  • Verantwoord burgerschap

Deze pijlers weerspiegelen de drie grootste uitdagingen waar de koffiesector voor staat om toekomstbestendig te worden. De strategie richt zich op de proactieve stappen die Volcafe kan zetten om hierin voorop te lopen en zo zowel de duurzaamheidsresultaten als de marktpositie te versterken.


Impactmakers

Pieter 1 2BHonest

Pieter van ’t Hoff
Managing Director

Van ambitie naar actie

Klaar om zelf aan de slag te gaan voor een sterke duurzaamheidsstrategie die perfect past bij je bedrijf of organisatie? Met onze diensten ga je van ambitie naar actie. Er staat een team van experts voor je klaar.